Stikkord

Jeg må faktisk innrømme at jeg aldri kom godt i gang med RSS, selv etter at verktøyet er blitt presenter for meg gjennom mange leksjoner og øvinger  i informasjonsbehandling og anbefalt av flere venner og kollegaer. Jeg har prøvd det og i denne øvingen blir jeg fristet til å prøve igjen. 🙂

Bilde

RSS er et verktøy som skal gjøre internettsurfing tidsbesparende og morsomt. Det er lett å bruke. I stedet for å bruke mye tid på å lete etter nye artikler vil en ved å abonnere på RSS få automatisk tilsendt en kortversjon av det som er nytt.

En kan abonnere nyheter via RSS på mange måter dette kan være gjennom nettbaserte gratistjenesterm innstallere egne programmer eller direkte på nettleseren. En vil få raskt oversikt over overskriftene og en vil lett da sortere ut det som er interessant og hva som er mindre interessant Det er også lett å manipulere egne nettsider til å vise RSS-feeds slik man ønsker det.

Hvilke resurser vil det være lurt å abonnere på? De vanligste og enkleste er tidskrifter, nettaviser og blogger.

Vil du finne RSS, let etter den orange logo. 🙂